.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
25 پروژه گردشگري همزمان با هفته دولت در استان گلستان افتتاح مي‌شود

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان گفت: بالغ بر 90 درصد از پروژه‌هاي گردشگري سال 85 در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

مهندس فعالي اظهار داشت: در سال جاري ستاد دائمي سفر در استان گلستان به رياست استاندار گلستان تشکيل شد و دبير اين ستاد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان مي باشد.

وي افزود: در قالب ستاد دائمي سفر، کليه دستگاههاي اجرايي مرتبط با بحث گردشگري مسافر طي ابلاغي از سوي استاندار، موظف شده‌اند کليه امکانات لازم براي مسافران و گردشگران را فراهم سازند و هر کدام به هر شکل ممکن در حال فعاليتند.

فعالي ادامه داد: تابستان امسال دو طرح سالم سازي دريا در سواحل نوکنده و آشوراده افتتاح گرديد تا خدمات رفاهي لازم جهت استفاده مسافران و گردشگران فراهم شود. در هر يک از اين پروژه ها حدود 70 ميليون تومان هزينه شده است که در اوايل تابستان به بهره برداري رسيدند.

وي گفت: در بحث مجتمع هاي بين راهي نيز اقدامات خوبي در سال 85 صورت گرفته است، 12 نقطه از استان گلستان جهت احداث مجتمع هاي اقامتي بين راهي تعيين گرديده و اعتبار هر مجتمع 70 ميليون تومان پيش بيني شده است.

معاون گردشگري استان گلستان تصريح کرد: به طور کل در بحث واحدهاي اقامتي حدود 25 پروژه در دست اقدام است که در تمام سطح استان پيگيري مي شود و اين پروژه ها شامل هتل آپارتمان و مجتمع هاي تفريحي- توريستي، رستورانهاي سنتي، سايتهاي گردشگري و دو هتل بزرگ يکي هتل 4 ستاره شهرستان گنبد با ميزان سرمايه گذاري 38 ميليارد تومان و ديگري هتل پارتيا در شهرستان گرگان با مجتمع 16 ميليارد تومان سرمايه گذاري مي باشد.

فعالي افزود: بالغ بر 90 درصد اين پروژه ها در هفته دولت سال جاري افتتاح مي شوند و بقيه تا سال 87 به بهره برداري خواهند رسيد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان در خصوص پروژه‌هاي عمراني گردشگري اين استان گفت: در سطح استان گلستان اين پروژه ها با هدف تجهيز اماکن برنامه ريزي شده‌اند از آن جمله مي توان به ايجاد کمپينگ در پارکهاي جنگلي استان، اماکن تفريحي، تاريخي و فرهنگي اشاره کرد که اعتباري در حدود 2 ميليارد تومان براي اين طرحها پيش بيني شده است.

وي خاطرنشان کرد: در اين طرحها سعي بر آن بوده است که حداقل امکانات رفاهي جهت اسکان موقت گردشگران و مسافران همچون احداث سرويس هاي بهداشتي، مکان مناسب جهت استراحت و نشستن در نظر گرفته شده است.

مهندس فعالي گفت: تابستان امسال در کليه پايگاههاي اطلاع رساني سطح استان گلستان جهت رفاه مسافران تابستاني اقلام تبليغاتي همچون بروشور، پوستر، نقشه، کاتالوگ و کارت پستال توزيع مي گردد.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان اظهار داشت: محل موزه گرگان، محله برج قابوس، ورودي شهر گرگان و خود سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و گردشگري جزء مکانهايي هستند که ستاد دائمي اطلاع رساني تابستاني در آنها داير مي باشد.

وي گفت: در ساير شهرستانهاي استان گلستان نيز کار توزيع اقلام اطلاع رساني صورت مي گيرد.

فعالي افزود: پايگاههاي اطلاع رساني دائمي نوکنده نيز در ورودي استان گلستان در تمام طول سال داير مي باشد و نيز در محل‌هاي قديمي و تاريخي مانند برج قابوس و موزه، امر اطلاع رساني در طول سال انجام مي شود و در سال جاري نيز فعاليت اين ستادها و مراکز از اول تير ماه آغاز شده است.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گلستان در خصوص نظارت بر مراکز خدمات دهي به گردشگران اظهار داشت: طبق جدول زمانبندي شده به صورت ماهانه از مراکز اقامتي و پذيرايي بين راهي و نيز مراکز ارائه خدمات گردشگري و آژانسهاي مسافرتي بازديد به عمل مي‌آيد. (isna)



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 بهمن 1387
با عرض سلام.اینجانب فارغ التحصیل رشته مدیریت جهانگردی از دانشگاه علامه طباطبایی می باشم اما متاسفانه مسئولان استان گلستان از متخصصین این رشته استفاده نکرده و من بشخصه در صنعت لبنیات مشغول بکار می باشم همانطور که عزیزان فرمودند اماکن اقامتی و تسهیلات این صنعت در حد خیلی ناچیز می باشد و بطور علمی مسائل مربوط به گردشگری مورد توجه قرار نگرفته است.با تشکر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.31 seconds.